FRI FRAKT OVER 599 KR*
30 DAGERS PRISGARANTI
OVER 125 ÅR I BRANSJEN
Som kunde har du angrerett i 60 dager. Dette innebærer at du har rett til å angre kjøpet ved å informere Svenssons innen 60 dager fra den dagen du eller en annen part har mottatt den bestilte varen.
Hvis du ønsker å bruke angreretten, må du før utløpet av fristen sende en tydelig beskjed til Svenssons gjennom å registrere din retur her. I meldingen må du først oppgi e-postadressen din og ordrenummeret ditt. Deretter kan du velge hvilke produkter du ønsker å returnere og årsaken til returen.
Hvis du bruker angreretten, skal du betale for returforsendelseskostnadene og er ansvarlig for produktets tilstand etter at du har mottatt produktet og under returforsendelsen. Produktet skal returneres innen 14 dager fra den datoen Svenssons mottok melding om at du benytter angreretten. Produktet skal sendes godt emballert, i god tilstand, og i originalesken og/eller -emballasjen.
Registrer alltid returen din her. Etter registreringen sender vi deg en returetikett automatisk, eller gir deg instruksjoner om hvordan du kontakter oss. Etiketten koster 99 kr for små pakker og 499 kr for større returer, som for eksempel møbler.
Hvis du benytter angreretten, skal Svenssons refundere det beløpet du har betalt for produktet, inkludert fraktkostnader. Eventuelle ekstra fraktkostnader som skyldes at du har valgt en annen leveringsmåte enn standardleveransen som Svenssons tilbyr, er ikke inkludert i refusjonen. Det er derfor viktig at du varsler oss før du returnerer varer, for å unngå ekstra fraktkostnader.
Svenssons har rett til å trekke fra et beløp fra det beløpet som skal refunderes, tilsvarende verdiforringelsen for produktet sammenlignet med produktets originalverdi, hvis og i den grad slik verdiforringelse skyldes at kunden har håndtert produktet utover det som er nødvendig for å fastslå dets funksjon eller karakteristikker.
Svenssons skal tilbakebetale beløpet uten unødvendig forsinkelse, men ikke senere enn innen 14 dager fra datoen Svenssons mottok kundens tilbakekallingsmelding. Svenssons kan imidlertid utsette tilbakebetalingen inntil vi har mottatt produktet, eller kunden har levert bevis for at produktet er blitt returnert, for eksempel ved en leveringsbekreftelse. Tilbakebetalingen skal skje til kunden med den betalingsmetoden som kunden har valgt, med mindre noe annet er avtalt, eller hvis det er noen innsigelser mot tilbakebetalingen.
Legg merke til at ved retur av møbler kan kostnaden bli høyere enn den vanlige returkostnaden, avhengig av volumet på produktet.
Du kan også selv velge å returnere pakken din. Vi gjør deg oppmerksom på at om du velger en annen returnering enn den vi tilbyr, står du selv for returkostnadene. I dette tilfellet ber vi deg returnere varene til:
Svenssons
c/o Postens Godssenter
NO-0060 Oslo
Hvis du fortoller kjøpet ditt og vil returnere produktene, står du som kunde for transporten/frakten til oss. Husk at brev ikke får et sendingsnummer. Returer bør derfor sendes som sporbar post, for eksempel som pakke eller anbefalt brev. Det er viktig å merke pakken med RETUR.
Varene bør pakkes uskadd i originalemballasjen. Produktens originalemballasje skal ikke brukes som ytteremballasje ved sending. Ved retur av tapetruller skal forseglingen være uåpnet.
Om du mangler en vare eller har fått feil vare levert, gi beskjed om dette innen 5 dager fra den dagen du mottok pakken. Oppgi hvilken vare som mangler eller hva som har blitt feillevert, så hjelper vi deg.
Om du ikke henter ut pakken din på angitt hentested, har vi rett til å kreve en avgift på 200 kr. Pakken ligger på angitt hentested i 7 dager før den returneres tilbake til oss.
Skulle du få en skadet vare, vennligst kontakt oss her og beskriv skaden. Du som kunde har ansvar for å pakke opp og kontrollere at produktene i pakken din er feilfrie innen 3 dager etter at du har mottatt dem. Om pakken er skadet ved levering, skal du melde fra om skaden direkte til ditt postombud når du henter pakken, eller til transportfirmaet som leverte pakken. Send inn feilmeldingen innen 3 dager via vår returportal, så hjelper vi deg. Vi betaler returfrakten ved eventuell retur av vare på grunn av reklamasjon. Ved en eventuell tvist har vi som policy å følge beslutningene til Forbrukerrådet.
Du har alltid rett til å pakke opp varene og kontrollere funksjon og finish. Om en vare er feil, ødelagt eller sendt feil, ber vi deg om å opprette en reklamasjonssak her. Når reklamasjonen er registrert, vil vi kontakte deg via e-post for å hjelpe deg videre med saken. Vi ber deg rapportere reklamasjonen og vente på vårt svar før du returnerer produktet.
Ved retur av en defekt vare betaler Svenssons for frakten. Hvis du velger å returnere produktet selv, ber vi deg om å gjøre det via vår returportal for å motta en gratis returfraktseddel. Husk at du alltid er ansvarlig for at forsendelsen kommer intakt til oss.
Om du vil bytte en vare, må du legge en ny bestilling av den ønskede varen på nettsiden vår. Deretter kan du returnere varen du vil bytte tilbake til oss. Vi sender deg den nye varen omgående. Så snart vi mottar returen fra deg, tilbakebetaler vi deg pengene.
Dersom du har valgt å betale med faktura, ber vi deg kontakte Klarna for å forlenge forfallsdatoen på fakturaen. Dette for å unngå purringsgebyr. Klarna kontakter du på telefon 21 01 89 91 eller via mail til [email protected]. Oppgi ordrenummer og fortell at saken gjelder retur.
Vi tilbakebetaler deg pengene innen 14 dager etter at vi har mottatt returen din. Om du har valgt å betale med kreditt- eller visakort skjer tilbakebetalingen til samme konto som du har brukt tidligere.
Vi sender deg en bekreftelse på mail så snart vi har behandlet returen din. I e-posten vil det stå at returen er behandlet, alternativt avsluttet hos Klarna. Du vil få en ny faktura med eventuelt gjenstående beløp som skal betales.
Hvis noe har gått galt, kan du enkelt kansellere ordren din på mine sider. Du kan kansellere ordren din inntil den er plukket på vårt lager, etter dette vil ordren bli levert, og du kan returnere den i stedet. Du kan selvfølgelig også kontakte oss, så hjelper vi deg med avbestillingen.