FRI FRAKT OVER 599 KR*
30 DAGERS PRISGARANTI
OVER 125 ÅR I BRANSJEN
Hos Svenssons kan du kjøpe skandinavisk design av høyeste kvalitet. Vårt mål er å alltid tilby best mulig service og en smidig opplevelse for våre kunder – fra kjøpstidspunktet til du har en tidløs designklassiker i ditt hjem.
Svenssons - en del av Nordic Nest Group
Bedriftens org.nr: 997 671 538
Alle varer på Svenssons er godkjent for bruk i Norge.
Ifølge angrerettloven har kunden 14 dagers angrerett, men Svenssons har utvidet denne til 60 dager angrerett. Dette innebærer at du har rett til å angre kjøpet ditt ved å informere dette til Svenssons innen 60 dager fra den dagen du, eller en annen part, har tatt imot den bestilte varen (angrefristen).
Hvis kunden ønsker å bruke angreretten, må kunden, før angrefristen har utløpt, sende en tydelig beskjed til Svenssons via vår returportal, som du finner her.
Hvis kunden benytter angreretten, må kunden betale for returkostnadene. Kunden er ansvarlig for produktets tilstand etter at det er mottatt og under retursendingen. Produktet skal returneres innen 14 dager fra den datoen Svenssons mottok melding om at angreretten benyttes. Produktet skal sendes godt emballert, i god tilstand, og i originale eske og/eller emballasje.
Kontakt oss alltid før du returnerer en vare, slik at vi kan hjelpe deg raskere og enklere. Vi sender en returadresselapp som skal brukes når du sender varene tilbake. Returadresselappen koster kr 99.
Hvis angreretten benyttes, skal Svenssons refundere beløpet kunden har betalt for produktet, inkludert forsendelseskostnader. Eventuelle ekstra forsendelseskostnader som skyldes at kunden velger en annen levering enn standardleveringen Svenssons tilbyr, vil ikke bli refundert. Ved retur av en del av en bestilling, vil forsendelseskostnadene ikke bli refundert. Svenssons har rett til å trekke fra et beløp fra refusjonen tilsvarende verdiforringelsen på produktet, sammenlignet med produktets originalverdi, hvis slik verdiforringelse skyldes at kunden har håndtert produktet utover det som er nødvendig for å fastslå dets funksjon eller egenskaper.
Svenssons skal tilbakebetale beløpet uten unødvendig forsinkelse, men senest 14 dager etter at Svenssons mottok kundens melding om angrerett. Tilbakebetalingen kan utsettes inntil produktet er mottatt eller kunden har levert bevis på at det er returnert, for eksempel ved en leveringsbekreftelse. Tilbakebetalingen skjer til kunden med den betalingsmetoden som ble brukt ved kjøpet, med mindre noe annet er avtalt, eller det er innsigelser mot tilbakebetalingen.
Hvis du mangler en vare eller har mottatt feil vare, vennligst gi oss beskjed innen 5 dager fra den dagen du mottok pakken. Oppgi hvilken vare som mangler, eller hva som har blitt feillevert, så hjelper vi deg.
Dersom du mottar en skadet vare, vennligst kontakt oss og beskriv skaden i detalj. Du som kunde har ansvar for å pakke opp og kontrollere at produktene i pakken er feilfrie etter at du har mottatt dem. Hvis pakken er skadet ved levering, skal du melde fra om skaden direkte til ditt postombud når du henter pakken, eller til transportfirmaet som leverte pakken. Send feilmeldingen din til kundeservice via returportalen som du finner her, så hjelper vi deg. Vi dekker returfrakten ved en eventuell retur av vare på grunn av reklamasjon. Ved tvist følger vi som policy beslutningene fra Forbrukerrådet.
Kjøper har alltid reklamert tidsnok hvis reklamasjonen skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan gjøres senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Hvis vi avviser en klage, kan du klage til Forbrukerrådet.
Svenssons gjennom Nordic Nest AB er unntatt fra sine forpliktelser i kjøpsavtalen dersom det inntreffer omstendigheter som ligger utenfor KitchenTimes kontroll. Dette kan for eksempel være lovgivning, streik, krig, terrorisme, brann, oversvømmelse, naturkatastrofer eller lignende hendelser.
Fraktalternativer og leveringstid baseres på hvor du bor i Norge, hvilket leveringsalternativ du velger, og hvilke produkter du kjøper. Du har rett til å heve kjøpet ved eventuell leveringsforsinkelse. Tilbakebetaling vil skje innen 14 dager. Det tilkommer ingen tollavgifter eller andre avgifter ved sending til Norge.
Er du nysgjerrig på våre fraktalternativer? Les mere her.
Vi leverer dessverre ikke til Jan Mayen (NO 8099) eller Svalbard (NO 9170-9179).
Alle våre betalinger håndteres av Klarna. Ingen avgifter tilkommer for noen betalingsmetoder. Som kunde kan du betale med kort, direktebetaling, samt mot faktura, og som privatkunde kan betaling også gjøres mot avbetaling. Betalingstid for faktura er 30 dager fra og med den datoen varene sendes fra Svenssons. Hvis betalingen uteblir, tilkommer en påminnelsesavgift på kr 60,00 samt forsinkelsesrente på 25,5%. Hvis du ikke har handlet med Klarna tidligere, vil det ved kjøpet bli gjort en mikroopplysning for å kontrollere din kredittverdighet. Klarna oppfyller kravene for PCI DSS og har SSL-sertifikat.
Spørsmål om din betaling? For hjelp med spørsmål som angår betaling, kan du kontakte Klarnas kundeservice direkte. Du kan også bruke chatfunksjonen i Klarna-appen eller ringe 21 01 89 91.
Hvis du er under 18 år, må du ha tillatelse fra verge for å bestille fra oss.
Prisene du finner på våre nettsider, er dagsaktuelle, inklusive 25 % moms. Momsen vises i kassen, sammen med eventuelle fraktkostnader, før du bekrefter kjøpet. Hvis momsen endres, har vi rett til å endre prisene tilsvarende. Prisjusteringer kan skje når som helst, uten forvarsel.
Flere rabattkoder kan ikke kombineres, med mindre dette tydelig angis i vilkårene for den spesifikke rabattkoden. Kunden har selv ansvar for å angi korrekt rabattkode, og prisjusteringer på grunn av feilaktig rabattkode kan ikke justeres i etterkant.
Dersom pakker ikke hentes ut, forbeholder Svenssons seg retten til å fakturere kunden for fraktkostnader, returfrakt og håndteringskostnader, totalt kr 200. Ved tunge gods eller gods med ukurant størrelse tilkommer kostnad i henhold til aktuell frakttabell. Hvis du har valgt faktura som betalingsalternativ, er fakturaen inkludert i pakken, og det er derfor viktig at du henter pakken og betaler denne innen 14 dager for å unngå påminnelsesavgift og renter. Eventuell faktura for uavhentet pakke sendes gjennom vår samarbeidspartner Klarna.
Garanti som gis av selgeren eller produsenten gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler.
Vi garanterer at varene du mottar er feilfrie ved levering. Skulle du få en skadet vare, vennligst kontakt oss og beskriv skaden i detalj. Du har 2 års garanti og 3 års reklamasjonsrett på samtlige produkter. Kontakt oss dersom du må benytte garantien. Svenssons skal bære kostnadene for returfrakten for eventuelle godkjente klager. Ved en eventuell tvist har vi som policy å følge beslutningene til Forbrukerrådet.
Vi tilbyr flere ulike leveringsmetoder. I kassen velger du den leveringsmetoden som passer deg best. Kontakt [email protected].
Leveringstiden kan variere, og leveringstiden på ditt produkt/dine produkter kan leses på produktsiden til hvert enkelt produkt. Ved kjøp av visse møbler kan leveringstiden være noe lengre. Ved kjøp av flere varer med ulik leveringstid, sendes alle produktene i din ordre sammen med det produktet som har den seneste leveringsdatoen. I visse tilfeller deles din ordre opp. Så snart en vare er på vei til deg, vil du motta en bekreftelse via e-post.
Vi gjør alt vi kan for å levere din ordre i henhold til våre leveringstider. Hvis en vare avviker fra den lovede leveringstiden, og det oppstår en forsinkelse, vil du som kunde bli informert om dette via e-post. Du kan når som helst kansellere hele eller deler av ordren, hvis vi ikke holder vårt løfte om leveringstider. Dersom du hever kjøpet på grunn av forsinket levering, vil tilbakebetaling skje innen 14 dager.
Det kan også oppstå tilfeller der det er umulig for oss å holde vårt løfte om leveringstider. Et eksempel på dette er hvis en av våre leverandører ikke holder sitt leveringsløfte til oss. Vi vil, så snart som mulig, informere deg om dette via e-post.
Vi benytter SSL (Secure Socket Layer), som betyr at alle bestillinger er krypterte og dermed helt sikre.
Svenssons garanterer at vi aldri deler dine personopplysninger eller e-postadresse med tredjepart, med mindre det foreligger spesielle grunner, for eksempel hvis politi, statsadvokat eller lignende ber om opplysninger. Du har rett til å få tilgang til den informasjonen vi har registrert om deg, og hvis du mener den er feilaktig eller irrelevant, kan du be om rettelse eller fjerning fra vårt kunderegister. Kontakt oss i så fall på [email protected].
Alle produkter som krever bruksanvisning, leveres med dette. Bruksanvisningen er skrevet på et forståelig språk (norsk, svensk, dansk eller engelsk), eller er visuelt utformet.